Sobota, 26. 10. 2002
Akorát jsem dorazil k Delvitě na sraz. Všichni jsou už na odchodu. Přicházíme na autobusovou zastávku. Goro zjišťuje, že chybí Marťan a Luďa se ho vydává hledat. Nenašel ho. Přichází Marťan a zjišťujeme, že chzbí Luďa. Dorazil akorát. Nasedli jsme do autobusu a vyrazili směrem na Smícháč. Tam na nás čekali Prófa se Smíchem. Ve vlaku jsme zabrali dvě prázdná kupéřka a plně je obsadili. Průvodčí nám řekl, že je budeme muset opustit, protože pávě náš vagón se v Berouně odpojuje. Odjeli jsme z Berouna. Ve vlaku jsme hráli "Macháčka". Dorazili jsme do Holoubkova a vyrazili vstříc lesům. Po několika kilometrech jsme dorazili k cíli, k "našemu" srubu. Trochu jsme se najedli a část vyrazila pro vodu, část pro dříví. Uvařili jsme čaj a šli se podívat na blízké Hradiště. Po hodinách bloudění to tak blízko nebylo. Na Hradišti jsme potkali Pájka. Zpátky jsme šli jinudy. Cesta byla ještě delší a ztrastiplnější. Cestou pršelo, ale díky veselým písničkám panovala dobrá nálada. Po dalších hodinách bloudění jsme dorazili do srubu. Najedli jsme se, uvařili čaj a šli spát. Já, Luďa a Prófa jsme si cestou uhnali vlka. Vlci i vydry se nám smáli. Usli jsme během chvilky...
Nedělě, 27. 10. 2002
Spalo se tu krásně. Teď sedím u petrolejky a vzpomínám co všechno se dnes dělo. Je tady krásně. Teď sedím v našem srubu uprostřed lesů. Ráno jsme vstávali okolo deváté hodiny nového času (v noci se o hodinu posouval). Já jsem vykopal flusačku, pár lidí šlo pro vodu, pár lidí šlo na dříví. Když jsem svoji práci dokončil, přidal jsem se k dřevařům. Dnes přijeli Helča, Nessy a Hokš. Ještě nevím, kdo z nich tu bude zůstávat. Dnes máme za ůkol zmapovat určité území. Když jsme se chystali k odchodu, začalo pršet, ale nás to neodradilo. Uli jsme pár kilometrů a rozdělili se do dvojic. Byl jsem s vydrou Marťanem. Lišky jsme tu totiž jenom dvě, a to já a Luďa.

[Honza]

Ráno jsme vstávali docela pozdě i přesto, že se v noci měnil čas z letního na zimní. Pršelo, proto se nám moc nechtělo ven mapovat les, ale museli jsme, protože to byl náš úkol. Přetím jsme se rozdělili do dvou skupin, lišky nebyly, protoe jich bylo málo. V této naší skupince jsme byli rozděleni na dvojice. Každá dvojice měla svůj přesně určený revír, který museli zmapovat. Pak jsme udělali oběd z námi přinesených surovin - z brambor a cibule. Přístřešek pro vaření a úschuvu batohů jsme museli zbudovat z celty napnuté mezi stromy. Domů jsme přišli večer, ale přesto daleko dříve, než druhá skupina. K večeři jsme měli polévku. Poté jsme dali sušit své promočené boty. Vládle zde pohoda. Kdo byl unavený, šel spát.

[anonym]

Nedělě, 27. 10. 2002
Vstali jsme a všichni se nasnídali, ale já, Tomáš Sůva a Roman jsme jeli pro vodu. U studánky jsme potkaliTobčáky. Přivezli jsme vodu a začali se připravovat na cestu k mapování. Já jsem se dostal do vlků a Honza (druhá liška, více nás tu z lišek nebylo) šel s vydrama. Vyrazili jsme. Po několika kilometrech jsme dorazili k našemu obdélníkovému území mapování. Tam jsme si v lese našli plácek na vaření. Rozdělili jsme se na vařící a pátrací četu. Vařící četa oškrábala brambory, mezitím našla pátrací četa posed, na kterém by jsme moli vařit. Helče jsme tam vynesli všechny věci na vaření a zbytek vařící čety se proměnil na pátrací četu číslo dva. Začali jsme procházet celé území a Helča začala vařit oběd. Prošli jsme les a s hladem se vrátili k posedu. Helča ještě neměla uvařeno, ale my jsme všichniřvali hlady. Za chvíli (za delší chvíli) ase nám konečně splnil sen. Helča snáší kotlík s gulášem. Všichni se vrhli na jídlo a za pár minut se kotlík blýskal prázdnotou. Sbalili jsme věci a vydali se mapovat. Šli jsme všichni po hranici po hranici našeho území. Na konci území jsme se tzase rozdělili. S Prófou a Tomášem jsme se vydali po cestě plná louží, která byla lemovaná duby. Začal ele silný vítr a my se museli vrátit. Když jsme se rozdělili, už tam nebyli. Čekala tam na nás Helča, se kterou jsme okamžitě vyrazili za ostatními. Dohnali jsme je a vrátili se do srubu. Vydry už tu byly. Začali jsme všechno sušit. Uvařil se čaj a polívka, hrálo se na kytaru a zpívali. Po chvíli jsme šli spát.